Згідно з дослідженням WARC, 60% користувачів мобільних пристроїв роблять запити голосовим пошуком, і за прогнозами цифра буде рости. Значить, пора зайнятися оптимізацією контенту під мобільні і голосовий пошук.
Що кажуть дослідження
Дослідницька компанія WARC виклала звіт From WARC Data: Global Ad Trends, May 2018, який говорить про розвиток пошукової мобільної реклами і голосового пошуку. З розвитком можливостей мобільних пристроїв і управління голосом ростуть і обсяги пошукової реклами для мобільних. Зараз на мобільну рекламу відходить 62,4% витрат.
Серед тих, хто користується смартфонами, 60% людей шукають інформацію голосом. З них 53% роблять запити про яке-небудь продукті, 50% щось запитують у пошукових систем, 42% користуються навігацією, 41% шукають інформацію про бренди.
У 2016 році ми писали, що запити голосовим пошуком становили 20% від загального числа запитів з мобільних. Показники ростуть досить швидко.
Цікаве спостереження: WARC пише в звіті, що проводилися неврологічні дослідження того, як споживачі реагують на бренд, коли вимовляють і коли друкують його назву. Виявилося, що мозкова діяльність дає сильніший відгук, якщо люди голосом задають питання про бренд, ніж якщо вони друкують його текстом.
Дані справедливі для західних реалій, але можна припустити, що через деякий час в Росії буде така ж ситуація. Це говорить про те, що компаніям варто працювати в бік мобільних пристроїв і голосового пошуку: зайнятися мобільною рекламою, оптимізувати сайт під пристрої та контент для відображення у видачі по голосовому пошуку.
Як працює голосовий пошук
З голосовим пошуком користувачам стало зручніше шукати інформацію, наприклад, в машині або під час ходьби, або просто коли лінь друкувати, але для власників сайтів виникла ще одна проблема - оптимізація контенту під голосові запити.
Для того, щоб робот відповів вголос на поставлене запитання, він повинен прочитати розширений сниппет. Це «Номер 0» або «Позиція 0», тобто нульова позиція в пошуковій видачі, вище першої. У сніпеті буде коротка відповідь, який озвучується роботом і з'являється з посиланням на джерело з докладною інформацією.
На позицію 0 може потрапити сниппет навіть не з першої сторінки видачі, саме положення на сторінці не важливо. Робот буде шукати результати видачі, де є такий сниппет з позицією 0, і прочитає користувачеві один з таких.
Це означає, що сайт може бути відмінно оптимізований, але якщо позиція 0 не передбачена, у видачі по голосовому пошуку сайт не з'явиться. Потрібна оптимізація по сніпетів.
Як оптимізувати контент
Що потрібно робити, щоб контент з'являвся у видачі по голосовому пошуку:
1.Оптімізіруем сайт під мобільні пристрої
Багато хто користується мобільними пристроями для пошуку, якщо з якоїсь причини веб-сайт не оптимізований під різні екрани, обов'язково потрібно виправити упущення. При голосовому пошуку текст з сниппета зачитується роботом, але за детальною інформацією користувач все одно піде на сайт, тому важливо, наскільки зручно користуватися сайтом зі смартфона. Про мобільних версіях інтернет-магазину можна почитати в окремому матеріалі.
Подивитися, як виглядає сайт з різних пристроїв можна через спеціальні сервіси, наприклад, deviceponsive.com, webmark.com.ua або quirktools.com/screenfly. Сервіс «Аналіз сайту» проведе аналітику по багатьом параметрам, включаючи мобілопрігодность. Попрацювати над оптимізацією допоможе Google Search Console - сервіс для управління відображення сайту у видачі.
Важливо, щоб сторінка швидко завантажувалася з телефону. Його користувачі не люблять чекати і підуть до конкурентів, якщо сайт завантажується довго. Можна скористатися сервісом і порахувати швидкість завантаження сторінки з робочого столу і окремо з мобільного. Якщо швидкість залишає бажати кращого, є кілька способів прискорити сайт, докладніше в окремому матеріалі.
2. Перевіряємо доступ для роботів
Потрібно, щоб ботам був доступний сайт і його вміст. Мобільна версія сайту не повинна блокувати CSS або JavaScript, пошуковим роботам потрібно мати доступ до коду сайту. Рекомендуємо додати файл Sitemap в пошукові системи, зайнятися розширеними сниппета і впровадити мікророзмітки. Іноді буває, що мобільна версія відключає картинки або відео, краще подбати про те, щоб вони відображалися.
Крім того, додатки на Flash не підтримуються більшістю браузерів як на мобільному пристрої, так і на робочому столі, так що краще відмовитися від них.
3. Структуруємо контент
Перевага в пошуку дає структурування тексту на сторінці, тобто мета-дані, розмітка, щоб у видачі пошуку з'являлися розширені описи та інші корисні дані. У Search Console для структурування придуманий інструмент Маркер, він передає пошуковим роботам інформацію з сайту, працює з заходами, статтями, ресторанами, товарами, додатками, фільмами, книгами і місцевими організаціями.
Розширений сниппет утворюється за рахунок мікророзмітки, стуктурований даних schema.org. У ньому можуть бути ілюстрації, відео, додаткова інформація, і навігаційна ланцюжок так званих «хлібних крихт».
Деталізація URL-адреси хлібними крихтами Arts> Books> Poetry
4. Впроваджуємо низькочастотні ключові слова
Коли користувачі роблять запит текстом, вони формулюють його короткими тезами, використовуючи ключові слова: «книжковий магазин арбат», «Бродський Постскриптум». А якщо віддавати команди голосом, смартфон сприймається майже як співрозмовник і запити до пошукових систем формулюються більш жваво і природно, як звичайні питання: «де пообідати на Покровці?», «Скільки коштує квиток в зоопарк Лімпопо?» І так далі. Потрібно відповідати на питання свого покупця і виходити у видачі за такими низькочастотним питань, це гарна перевага перед конкурентами. Інструмент «Аналіз контенту» може стати в нагоді, якщо потрібно подивитися, що за ключові слова використовують конкуренти на своїх сторінках.
Зліва текстовий запит, праворуч запит голосом
Ми не говоримо, що потрібно переписувати весь контент під голосовий пошук, про ключі для текстових запитів забувати не варто. Для оптимізації під голос є спосіб з наступного пункту.
5. Створюємо сторінку Питання-відповідь
Це один із способів оптимізувати контент під живі запити. Ще в 2017 році ми публікували інтерв'ю з відомим за кордоном маркетологом Шеррі Бонеллі, де вона рекомендувала створити сторінки з FAQ - відповідями на типові запитання. Це зручний спосіб включити в текст природні розмовні ключі, які люди використовують при голосових запитах, оптимізувати текст під питання «де, чому, скільки» та інші. Користувачі формулюють голосом довше і природніше, ніж текстом: «Де поїсти на Олексіївській?» Голосом проти «кафе Олексіївська» в текстовому запиті. Такі розмовні ключі може бути складно використовувати в стандартних сторінках сайту, але в розділі «Питання-відповідь» цілком можна.
6. Працюємо з сервісом Google Мій бізнес
За запитом «ресторани в Москві» робот буде підбирати результати, виходячи з ключових слів, але буває, що користувач шукає щось поруч з собою. За такими запитами як «ресторани поруч зі мною», пошукові роботи пропонують результати, ґрунтуючись на інформації з Google My Business або Bing Places for Business. Для компаній важливо вписати в ці профілі точну та актуальну інформацію про себе, включаючи всі необхідні контакти, адреса, назва і рід діяльності, важливо не помилитися з категорією бізнесу. Тут же не буде зайвим розмістити якісні фотографії і подбати про відгуки.
Отже, останні дослідження показують, що використання голосового пошуку тільки зростає, на даний момент 60% користувачів мобільних пристроїв шукають голосом. На що варто орієнтуватися, щоб потрапити в видачу по голосовим запитам: зручний перегляд сайту з мобільного, низькочастотні природні ключові, орієнтовані на живі питання користувачів, відкритий для пошукових роботів код, профіль компанії в Google My Business, щоб виходити з локальним запитам, і мобільний телефон для дзвінків клієнтів, щоб вони могли не заходити на сайт на ходу.
Матеріал на Російській
Дійсно, шукати інфу голосовим пошуком зручно.
ОтветитьУдалитьМоє спостереження - до сайту оптимізованого під "голосівку" ставлення краще.